Isnin, 8 Jun 2009

MEMORI HKSBP KE 36 SSP






Alhamdulliallah..tanggal 28 mei 09 telah mengukir sejarah baru dalam coretan hidupku sbagai pelajar sbp..bukannya apa, cuma kemeriahan HKSBP yg aku alami tahun sebelumnya memang dikatakan cukup ceria..alhamdulillah..tahu nie skali lagi aku berangkat meninggalkan sekolah untuk sertai HKSBP yg diadakan di Sekolah Seri Puteri Cyberjaya yg bole dikatakan skola berjaya la katakan..




ini merupakan kali pertama aku menjejakkan kaki ke bumi cyber ini..gerun pun ada juga terlintas di hati..tapi berbekalkan semangat untuk berbahas pada keesokan harinya ( 29 mei) aku tetap teguh.. kami telah dijadualkan untuk bertemu dengan SMS Sultan Mohammad Jiwa, kedah..hmm 1st tym dengar nama sekolah tu. tapi, hari pertama aku sampai dsana.cikgu dan rakan2ku ajak aku p alamanda..walaupun tubuh nie rasa nak berehat.aku kuatkan saja langkahku untuk menjejaki kota alamanda buat pertama kali..kawanku ckp, kalu x kali nie, bila lagi kita nak p alamanda yg dkhabarkan cukup besar tue..




huh, perjalanan hya lebih kurang 10 minit je dari tempat kami menginap(SM Sultan Alam Shah) yg juga salah sebuah sekolah elit SBP..best ar jugak kat alamanda, cuma pusat beli belah jer..kitaorang p sana pon bknya nak beli apa2 cuma nak mengisi perut yng kosong nie jer. malam tue, kami ada taklimat daripada urusetia kejohanan, kufikir hanya sekejap..huh, rupanya menelan masa 2 jam.. xseperti tahun lepas. dengan hati yang tabah, kami dengar je la..pastu kitaorang pown bergerak ke bilik persediaan untuk mengemaskini maklumat sebelum bersidang keesokan harinya.. lebih kurang pukul 11, kami pown dikerah untuk pulang ke SAS kerana da xda bas nak p sana lagi..ini bas yg last dah..alhamdulillah sempat gak kitaorang naek.kalu x, xtaw la apa jadi..




Hari pertama penuh dengan perasaan berkobar2 untuk bersidang..lawan kami bukan calang2, sumanya budak2 kOdah..huhuhu..seawal jam 7.30 kami sekumpulan ke dewan perdana puteri untuk mencabut usul dan kedudukan..PEMBANGKANG, itulah yang tertera dalam sampul surat yng aku cabut..tetapi hati masih tertanya2 apa usulnya.. usul PEMAIN IMPORT MENINGKATKAN MUTU SUKAN NEGARA telah berkumandang dan kami dengan segera bergerak ke bilik kuarantin untuk persediaan selama sejam sebelum ke dewan persidangan..dalam masa yg singkat ini lah kami sediakan maklumat untuk dibahaskan.alhamdulillah, akhirnya kami dapt siapkan juga segala maklumat..kami pun bergerak ke bilik bahas, smesh diterajui olek KP-Azzan, P2-jacintha dan P3-Adzmin.. huh, cukup kental sekali hujah pihak kerajaan..sukar juga untuk kami bidas..tapi kami tetap mencuba..perbahasan pada hari tu berlangsung dengan sengit sekali..selepas habis sesi penggulungan, keputusan diumumkan dan USUL ADALAH DITERIMA, kepetitan mula menusuk ke dalam atiku, nasib baiek benteng ketabahan masih kental.. kami terima keputusan ini dengan penuh redha..insyaALLAH ada hikmah semua nie kan..



Hari kedua kami dijadualkan lawan SMS Selangor. huh..usulnya adalah ekopelancongan memapankan alam sekitar. mencabar sungguh usul nie krana kmi duduk dibarisan kerajaan. tugas kitaorang untuk sokong dan teguhkan usul nie, bunyinya usul macam memihak pembangkan atas dasar realiti dunia masa kini.. walaubagaimanapun, kitaorang tetap teguh dengan portfolio masing..kali nie smesh membariskan PM-Azzan, M2-Gibrel dan M3- Jacintha..
sumanya f4 dan ini menukil pengalaman kami untuk berbahas tahun depan.. ujian ALLAH sekali lagi kami terima dengan tabah apabila USUL ADALAH DITOLAK..cikgu syila nasihatkan kami supaya x putus asa.. kami percaya dan memetik serimbun usaha untuk berjuang habis-habisan esok..



malam persediaan itu aku gunakan sepenuhnya untuk menyiapkan diri.. kami akan lawan SESERI yg membariskan puteri2. usul pada hari tue adalah Globalisasi memantapkan Budaya di sesebuah negara..sekali lagi kami duduk di perwakilan kerajaan,PM- sdara Azzan. M2- sdari jacintha dan M3-sdara Adzmin..hujah2 demi hujah kami sampaikan utk menyokong usul..alhamdulillah, cerita kami happy ending..USUL ADALAH diterima..dan pembahas tebaik disandang oleh JACINTHA.. tahniah jack, aku taw ko mmg hebat, x sia2 ko ikut tahun nie kan..alhamdulillah, so xda alasan utk ko x ikut ag tahun depan..hope ko dapat ajar kami k..


Alhamdulillah perjuangan kami pada tahun ini membawa sedikit kemanisan sepanjang karier kami..InsyaALLAH tahun depan kami akan buat yg lebih baik di SMS Pasir Puteh , klate..tanah tumpah darahku.. miss u so much klate..see u nex yer HKSBP.assalamualaikum..







2 ulasan:

  1. SAlam,.
    huhu,.
    gla jgak mmbca diary SSp nie arr..
    aahahaha,.
    congratss la utk kmu,..
    huhu,..

    caya la jack,!!!ahahaha..=)

    BalasPadam